استقلال دوباره محروم شد

فارس: نماینده باشگاه استقلال تهران به دلیل تاخیر در ارسال مدارک، از حضور در سمینار ویژه مدیران AFC محروم شد.

محمد منصور عظیم زاده، رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده از سوی روابط بین‌الملل و مسولان سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه های ایران در سمیناری در AFC تحت عنوان General manger که مخصوص مدیران تیم‌های لیگ برتری است، شرکت می کنند.

این سمینار در روز های هشتم و نهم آذر ماه سال جاری در کوالالامپور برگزار می‌شود تا مدیران فوتبال از دانش نوین مدیریت فوتبال حرفه ای جهان بهره مند شوند.

در این سمینار مباحثی از جمله بازیکنان، بازاریابی، نقل و انتقال بازیکنان، استراتژی ارتباطات، مدیریت و باشگاه‌داری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بر اساس نامه‌ای که روز دهم جولای از AFC به فدراسیون ارسال شد، عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ موارد را در روز سی‌ام تیر ماه به مدیران باشگاه‌ها اعلام کرد.
به همین اساس آخرین مهلت ثبت‌نام پانزدهم مرداد بود تا مدیران برای شرکت در این سمینار اعلام آمادگی کنند و از سوی فدراسیون فوتبال ابلاغیه AFC به همه باشگاه‌های کشور ارسال شد و برای ثبت نام و ارسال مدارک 15 روز مهلت داده شد.

عظیم‌زاده گفت: باشگاه‌های پاس همدان، سایپا، راه‌آهن، مقاومت سپاسی، پرسپولیس، سپاهان، پگاه گیلان و فولادخوزستان تا موعد مقرر مدارک را به فدراسیون فوتبال ارسال کردند تا دعوت‌نامه AFC را دریافت کنند؛ اما باشگاه‌های استقلال تهران و مس کرمان بعد از زمان مهلت تعیین شده توسط AFC مدارک را به فدراسیون ارسال کردند که متاسفانه امکان حضور آنها در مالزی فراهم نشد.

وی افزود: سایر باشگاه ها نیز اعلام آمادگی نکردند تا از مجموع 18 تیم لیگ برتر فقط مدیران 8 باشگاه در سیمنار شرکت ‌کنند.

عظیم‌زاده گفت: افرادی چون سوزوکی نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا، پائول باربر از باشگاه تاتنهام و چند شخصیت بزرگ فوتبال حرفه‌ای جهان نیز در این سمینار حضور خواهند داشت تا نکات لازم را برای باشگاهداری آموزش دهند.

وی در معرفی مدیران اعزامی به کوالالامپور عنوان کرد: محمدحسن انصاری‌فرد (راه‌آهن)، جعفر جفعری(مقاومت سپاسی)، اسماعیل شاد (داماش گیلان)، کاظم اولیایی (پاس همدان)، حمید سجادی (سایپا)، مسعود رضاییان (فولاد)، محمود خوردبین (پرسپولیس) و محمدرضا ساکت (سپاهان) نمایندگان ایران در این سمینار هستند