تمرین با دو هزار تماشاگر مشتاق

ایران ورزشى- برخلاف همیشه سر و صدایى از ورزشگاه شنیده نمى شود اما این بدان معنا نیست که هواداران هنوز نیامده اند. وارد کارگران که مى شویم هواداران زیادى را مى بینیم که روى سکوها نشسته اند. حداقل ۲۰۰ نفر. جالب است که هنوز بیشتر از چند دقیقه از ساعت ۳ نگذشته و قرار است تمرین ساعت پنج و نیم شروع شود. آرام، سرشان به خواندن روزنامه ها گرم است. انگار دنبال سوژه اى مى گردند. تعدادشان لحظه به لحظه بیشتر مى شود. یک نفر که سن و سال کمى هم دارد از بغل دستى اش دلیل تاخیر قطبى را در بازگشت به تهران مى پرسد و او هم بعد از یک شانه بالا انداختن این طور جواب مى دهد: «نمى دونم. شاید قراردادش رو با شرایط خاص امضا کرده». یک نفر دیگر از آن طرف فریاد مى زند که در این باره مصطفوى باید جوابگو باشد. جالب است که چند نفرى هم به سمت خبرنگاران آمده اند و درباره شایعه سرخ پوش شدن جبارى مى پرسند. آنها از این اتفاق راضى اند اما جوابى که مى شنوند تقریبا ناامیدشان کرده که دیگر پیگیر نمى شوند.
یکى مى گوید: «اگر پیوس را هم مى آوردند بد نبود» اما همه به او معترض مى شوند. آنها معتقدند پیوس اگر مربى خوبى بود تراکتورسازى را به لیگ برتر مى آورد. گزارشگران تلویزیونى هم حالا از راه مى رسند و یکراست مى روند سراغ تماشاگران. همه از انتخاب مربیان و بازیکنان رضایت دارند و فقط از آسیب دیدگى خلیلى نگرانند. یک نفر هم مى گوید: «روزنامه ها تیم را به حاشیه مى برند. به خصوص روزنامه […]. هرچى دلشون مى خواد علیه پرسپولیس مى نویسن». تعداد حاضران در ورزشگاه حالا به ۲ هزار نفر هم رسیده. شاید هم اندکى بیشتر. همه خود را به در ورودى مى رسانند. در واقع به استقبال سرخ پوشان مى روند. رأس ساعت پنج، اتوبوس تیم در میان فریادهاى شادى هواداران وارد ورزشگاه مى شود. شعار «پرسپولیس قهرمان» … «افشین امپراتور» … و «افشین با تعصب» تمام فضا را گرفته. هواداران سعى دارند در این شلوغى نظم را هم رعایت کنند. خود را به سکوها مى رسانند تا اعضاى تیم بتوانند خود را به رختکن برسانند. تدارکاتچى ها، خبرنگاران را به جایگاه بالا هدایت مى کنند تا فقط عکاسان و تصویربرداران کنار زمین باشند. حقیقى و معمارزاده خیلى سریع آماده مى شوند و پشت سر عابدزاده به زمین مى آیند. امیر پسر عابدزاده هم همراه آنهاست. مثل همیشه عابدزاده تشویق مى شود. دروازه بان ها بدن هایشان را گرم مى کنند و بعد به پشت دروازه مى روند. تمرینات قدرتى، و پرش از موانع برنامه هایى است که عابدزاده برایشان در نظر گرفته و مثل همیشه با سخت گیرى از آنها مى خواهد جدى باشند. آنها هم حالا بهتر از قبل تمرین مى کنند تا نشان دهند که به این تمرینات سخت کمى عادت کرده اند. نورافکن هاى ورزشگاه هم روشن شده تا پرسپولیس براى اولین بار در فصل جدید زیر نور تمرین کند. کریم باقرى وارد زمین مى شود و حسابى تشویق مى شود. بعد از او هم بقیه بازیکنان و مربیان مى آیند. صداى فریادهاى تماشاگران به اوج مى رسد به ویژه وقتى قطبى را مى بینند. تصویربرداران تلویزیونى هم به سمت قطبى مى دوند تا با استفاده از فرصت با او مصاحبه کنند ولى قطبى با یک «نه»، صحبت کردن را به آخر تمرین موکول مى کند. کادر فنى با لباس هاى یکدست مشکى کاملا مشخص اند. قطبى و پیروانى یک لحظه از هم دور نمى شوند. پیروانى وضعیت پرسپولیس و سرخپوشان را برایش توضیح مى دهد. بعد نوبت قطبى است که براى بازیکنان صحبت کند. چند دقیقه اى جدى با آنها حرف مى زند و بعد بازیکنان به مدت ۱۵ دقیقه زیرنظر پرویز کماسى بدن هایشان را گرم مى کنند. بعد از گرم کردن منصورى هم به کنار زمین مى رود تا به خاطر مصدومیت جدا از بقیه تمرین کند اما از بادامکى خبرى نیست. خوردبین مى گوید مصدوم است و رفته مشهد. دکتر زرینه هم مصدومیت بادامکى را ورم مچ پا عنوان مى کند. اما آنطور که از غیبت دو سه روزه بادامکى به نظر مى آید، قهر او از پرسپولیس را راحت تر مى توان باور کرد. هواداران بى وقفه تشویق مى کنند. جالب اینکه تشابه اسمى مربیان پرسپولیس هم کمى دردسرساز شده. شعار «افشین با تعصب» را که مى شنویم هم پیروانى به نشانه تشکر براى هواداران دست تکان مى دهد و هم قطبى! کوسا هم که انگار در عمرش این تعداد هوادار مشتاق را ندیده با چهره اى متعجب آنها را با انگشت نشان مى دهد و چند کلمه اى با قطبى درباره شان حرف مى زند.
قطبى موانع را چیده. امروز از بدنسازى خبرى نیست. بازیکنان پاسکارى درحال حرکت را زیر نظر قطبى و پیروانى انجام مى دهند و تذکرات آنها را هم مى شنوند. کماسى و کوسا هم فقط تماشا مى کنند البته انگار کوسا بدش نمى آید در کار گلرها شرکت کند اما این اجازه را ندارد و فقط دورادور تماشا مى کند. رفتار نیکبخت هم براى همه تعجب آور است. او برخلاف همیشه کاملاً بى سر و صدا و بدون حاشیه مشغول تمرین است. هواداران هم که تعدادشان از ۳ هزار نفر هم بیشتر شده حالا آرام تر از دقایق قبل نظاره گر تمرین اند و دیگر تشویق نمى کنند. گزارشگران تلویزیونى مشغول انتقاد از تدارکاتچى هاى تیم هستند که به آنها اجازه ندادند قبل از شروع تمرین با افشین قطبى مصاحبه کنند. آنها در این باره با مسؤول حراست باشگاه هم صحبت مى کنند. بالاخره بازیکنان تستى از بقیه جدا مى شوند و بعد از حدود ۲۰ دقیقه حفظ توپ و پرسینگ، نظاره گر مى شوند. اصلى ها هم در رقابت دو گروه و در یک چهارم زمین تاکتیک هایشان را مرور مى کنند. قطبى سال گذشته همیشه در تمرینات نکات لازم درباره تمرین گلرها را به سعید عزیزیان گوشزد مى کرد اما حالا رفتارش تغییر کرده و نمى تواند از تمرینات عابدزاده ایراد بگیرد البته کوسا به نمایندگى از او برنامه هاى تمرینى عابدزاده براى گلرها را یادداشت مى کند تا آنها را در اختیار قطبى قرار دهد. سرخپوشان همچنان مشغول انجام تمرینات تاکتیکى زیر نظر مربیان هستند و پاسکارى در حال حرکت عبور از یار مستقیم و پرسینگ را تمرین مى کنند. بعد هم زیر نظر پرویز کماسى به سرد کردن بدن هایشان مى پردازند. دکتر زرینه تأکید مى کند که بعد از پایان تمرین تمام بازیکنان حتى آنها که مصدوم نیستند روى پاهایشان یخ بگذارند تا دچار گرفتگى عضلات نشوند. دستور او با موافقت کادر فنى توسط سرخپوشان اجرا مى شود و بعد تمامى اعضاى تیم در میان تشویق هاى دوباره هواداران به رختکن مى روند و سپس ورزشگاه کارگران را به مقصد هتل استقلال ترک مى کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد