"حسین رضازاده" با دنیای قهرمانی وزنه‌برداری وداع کرد

"حسین رضازاده" قهرمان نامدار وزنه‌برداری ایران و جهان، ضمن انصراف از حضور در بازی‌های 2008 المپیک پکن،‌ از دنیای قهرمانی وزنه برداری خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سه شنبه رییس فدراسیون، کادر پزشکی و مربیان وزنه‌برداری ایران طی نامه‌ای به "حسین رضازاده" خواهان انصراف وی از حضور در بازی‌های المپیک پکن به دلیل نگرانی‌های جدی نسبت به سلامتی این وزنه‌بردار شدند که قوی ترین مرد جهان با موافقت با این امر، با دنیای قهرمانی وداع کرد.

در زیر متن نامه‌ی "بهرام افشارزاده" رییس فدراسیون،‌ کادر پزشکی و مربیان وزنه‌برداری به "حسین رضازاده" و همچنین نامه‌ی دارنده دو مدال طلای المپیک و بیش از 20 مدال جهان به مردم ایران و افشارزاده در زیر می‌آید:

متن نامه‌ی "بهرام افشارزاده" به "حسین رضازاده" بدین شرح است:

برادر عزیز آقای حسین رضازاده

قهرمان محبوب جهان و المپیک

«با سلام و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون شما در هر حال و هر سنگر، اعلام می‌دارد رضازاده‌ی عزیز، رضازاده‌ی قهرمان و رضازاده‌ی پهلوان بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شما برای کسب موفقیت و به احتزاز درآوردن پرچم ایران و طنین‌انداز نمودن سرود جمهوری اسلامی طی چند سال گذشته چه زحمات و مشقت‌هایی را متحمل شده‌اید و برای رسیدن به این جایگاه با چه آسیب‌دیدگی‌ها و صدماتی روبرو شده‌اید.

کسب بیش از 20 مدال المپیک، جهانی، آسیایی و مسابقات بین‌المللی بی‌شک میسر نمی‌شد، مگر با انگیزه‌ای فراوان، تلاشی وافر و همچنین توکل و توسل به خدا و ائمه اطهار که جنابعالی ضمن رسیدن به این مهم توانستید با بانگ یا ابوالفضل (ع) مذهب تشیع را نیز به جهانیان بشناسانید.

کسب و حفظ عنوان قوی‌ترین مرد جهان طی 8 سال گذشته نیز جزء گنجینه و افتخاراتی بود که شما برای ملت شریف ایران به دست آوردید، مردم و مسوولین همگی به خلوص نیت و پاکی شما ایمان داشته و اذعان می‌دارند که حسین رضازاده به عنوان فرزند پاک میهن اسلامی دین خود را به ایران و ایران زمین و ایرانی در سر تا سر دنیا ادا کرده است.

حال در آستانه‌ی بازی‌های المپیک 2008 پکن و سومین هماورد بزرگ پیش‌رو باید درخواستی نماییم که مطرح کردن آن برای من و همکارانم، کادر فنی تیم ملی و پزشکان نیز بسیار سخت و دردناک است. اما چاره‌ای نیست، چرا که ما حال حسین رضازاده‌ای سلامت می‌خواهیم نه مدالی به هر قیمت. ما حسینی می‌خواهیم که بماند و الگویی شود برای تمام نونهالان و آینده‌سازان ایران‌زمین، حسینی که در اوج و با تنی سلامت بماند و در موقعیت و جایگاهی دیگر برای مردمش، که همیشه شاد کردن آنها مهمترین هدفش بوده، تلاش نماید.

حسین‌جان گرچه این خواسته برای من سخت‌ترین درخواست در طول زندگی می‌باشد اما به خاطر خود تو و میلیون‌ها ایرانی که دوست دارند قهرمان و پهلوانشان را سلامت و پابرجا ببینند، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های فراوانی که برای سربلندی و افتخار ایران نمودید، اعلام می‌دارم که به توصیه‌ی پزشکان و متخصصان و با توجه به آزمایشات انجام شده و گزارش پزشکان متخصص مبنی بر منع فعالیت سنگین و اضطراب‌آور توجه نموده و از حضور در بازی‌های المپیک 2008 پکن که مطمئنا دیداری سخت و سنگین خواهد بود انصراف دهید. البته تا پیش از اعلام نهایی آزمایشات پزشکی و تشخیص دقیق آنان برای خود من هم قابل قبول نبود که قوی‌ترین مرد جهان از حضور در المپیک و کسب سومین طلا پا پس بگذارد. اما حال چاره‌ای جز این نیست و من همانند یک پدر که به چیزی جز سلامت فرزندش توجه ندارد از تو می‌خواهم که به خاطر خود، خانواده، علاقمندان و تمامی ایرانیان این خواسته‌ی سخت اما جدی را بپذیرید. با این امید که در سایر سنگرهای خدمت به ایران عزیز موفق و موید باشید، ضمنا این تصمیم در کمیته‌ی فنی فدراسیون مطرح و مورد تایید قرار گرفته است.»

به گزارش ایسنا، این نامه به امضای بهرام افشارزاده رییس فدراسیون، حسین صادق‌دوست پزشک معتمد فدراسیون، پرویز جلایر رییس کمیته‌ی فنی، بهمن زارع سرمربی تیم ملی و مسعود قاسمی سرپرست تیم‌های ملی رسیده است.

** متن نامه‌ی خداحافظی حسین رضازاده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، در متن نامه‌ی حسین رضازاده قوی ترین مرد جهان و دارنده دو مدال طلای بازی‌های المپیک به "بهرام افشارزاده" رییس فدراسیون وزنه‌برداری آمده است:

جناب آقای افشارزاده

ریاست محترم فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران

عطف به نامه‌ی شماره‌ی 1457/274 مورخ ‌31 تیرماه ‌87 فدراسیون با امضای جنابعالی، پزشک معتمد فدراسیون، رییس کمیته‌ی فنی، سرپرست و سرمربی تیم‌های ملی وزنه‌برداری، همان‌طور که اطلاع دارید اینجانب از سنین نوجوانی و بیش از ‌15 سال است که در خدمت ورزش و کسب افتخار برای میهن عزیز و مردم گرانمایه‌ی این مرز و بوم هستم و در این ‌15 سال لحظه‌ای از تلاش و کوشش و پایداری نایستاده‌ام و کارنامه‌ی درخشانی از پیروزی‌ها و درخشش در بزرگ‌ترین میدان‌های مبارزه با پولاد سرد داشته‌ام و بارها در رویدادهای بزرگ جهانی همچون بازی‌های المپیک، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی با به دست آوردن مدال طلا و رتبه‌ی نخست این رویدادها گرانبهاترین مدال‌های افتخار را بر سینه‌ی ملت شریف و بزرگوار ایران زمین آویخته و پرچم پرافتخار میهن را بر فراز بلندترین قله‌های بالندگی به احتزاز درآورده و مردم جهان را واداشته‌ام که همراه ایرانیان سرود جانبخش ملی ایران را زمزمه کنند تا آنجا که مورد تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته و با پیام ایشان احساس سربلندی و غرور نمودم.

در عین حال مرهون محبت‌های کلیه‌ی مسوولان محترم کشور اعم از مسوولان ورزشی و غیرورزشی، رسانه‌ها و مطبوعات شدم.

اطمینان دارم که دوستان جوان من به خوبی قادر خواهند بود که افتخارات ملی ما را بار دیگر در بازی‌های المپیک ‌2008 پکن تکرار کرده و استمرار ببخشند، به همین جهت توصیه‌ی پزشکان را می‌پذیرم. در این رویداد هرچند که در تمام لحظه‌ها همراه و پا به پای دیگر قهرمانان ملی تلاش مضاعفی را برای به دست آوردن پیروزی قهرمانان ایرانی به عمل خواهم آورد و تمامی تجربیات و دانشی را که طی این سال‌های پرمشقت آموخته‌ام در اختیار همرزمانم قرار خواهم داد تا انشاءالله به یاری حق و با دعای مردم خوب میهن اسلامی و با تمسک به ائمه اطهار و بخصوص حضرت ابوالفضل (ع) بار دیگر برق شادمانی را در چشمان مردمی که طی این سال‌ها همیشه و به هر شکل و صورت مرا مورد توجه، تشویق، محبت و لطف خالصانه‌ی خود قرار داده‌اند مشاهده کنیم و این بار نیز همگی و یکپارچه سرود مقدس کشور پهناور اسلامی خود را در اوج شکوه و قدرت مترنم کنیم.

جناب آقای افشازاده ضمن عذرخواهی مجدد و تشکر از آن همه محبت پدرانه، مشفقانه و دلسوزانه که در حق من مبذول نمودید خواهشمند است مراتب اعتذار مرا به هر نحو که صلاح می‌دانید به پیشگاه مردم شریف ورزش دوست برسانید تا در جریان قرار گرفته و موجب شرمندگیم فراهم نشود.

حسین رضازاده در طول ده سال حضور حرفه‌ای در ورزش افتخارات زیر را کسب کرد:

- مدال برنز بازی‌های آسیایی 1998 تایلند

- مدال برنز مسابقه‌های قهرمانی جهان 1999 یونان

- مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا 1999 چین

- مدال طلای بازی‌های المپیک 2000 سیدنی

- مدال طلای مسابقات ستاره‌های جهان 2001 استرالیا

- مدال طلای بازی‌های آسیایی 2002 بوسان

- مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی جهان 2002 لهستان

- مدال طلای ستاره‌های جهان 2002 روسیه

- مدال طلای جایزه بزرگ 2002 نروژ

- مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا 2003 چین

- مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان 2003 کانادا

- مدال طلای بازی‌های المپیک 2004 آتن

- مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا 2005 امارات

- مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان 2005 قطر

- مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان 2006 دومینیکن

- مدال طلای بازی‌های آسیایی 2006 دوحه

این درحالی است که رضازاده در این سال‌ها بارها رکوردهای جهان و المپیک را بهبود بخشیده است و هم اکنون رکورددار دسته‌ی فوق سنگین بازی‌های المپیک، جهان و آسیا است.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ق.ظ http://maadar.blogsky.com

درود بر تو من هم پرسپولیسی هستم
با آرزوی سلامتی برای جنابعالی و خانواده محترم
منتظر دیدار و محبت شما هستم
http://maadar.blogsky.com

لینک باکس پارسیان پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:25 ق.ظ http://justpersian.net/linkbox/13549

سلام.دوست عزیز اگر میخواهیدشاهدافزایش چشمگیرآماربازدیدوبلاگ یاسایت خودباشید وبلاگ خودرادرلینک باکس بزرگ پارسیان لینک کنید.توجه داشته باشید که بایدکدلینک باکس رادرویرایش قالب خودکپی کنید.تادروبلاگ شماهم به نمایش درآید درغیراینصورت وبلاگ شمادرلینک باکس قرارنمیگیرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد